Dobozos vagy egyedi szoftvert vegyek?

Posted by: lightsoft Comments: 0

A dobozos vagy egyedi szoftver a legmegfelelőbb vállalkozásom számára? A szervezet növekedésével egyre összetettebbé válnak az igényei, és egyre sokrétűbbé , specializálódottabbá válnak az alkalmazottak is. Idővel minden vállalkozásnak döntenie kell az egyedi és a kész szoftverek között.

Annak érdekében, hogy segítsen eldönteni, melyik út lehet jobb üzleti céljainak eléréséhez, mérlegeljük a kész és egyedi szoftver előnyeit és hátrányait . Beszéljen informatikai tanácsadójával és szolgáltatójával, hogy megtudja, melyik szoftver lesz jobb az Ön cégének.

Mi az a „dobozos” vagy készen kapható szoftver?

A kész szoftver az, amit egy harmadik fél szoftverfejlesztő „gyárt”. Úgy tervezték, hogy egy egész iparág vállalkozásainak igényeit kielégítse. A legnagyobb cégek, például a Microsoft, az Oracle és az IBM szoftverei több millió vállalkozást szolgálnak ki szerte a világon.

Előnyök

  • Alacsony kezdeti befektetés – A kész szoftver alacsonyabb kezdeti befektetést igényel, mint az egyedi megoldások.
  • A fejlesztő cég supportájla  – Vállalatának nem kell beruháznia a szoftver fejlesztésébe és frissítésébe. A széles körben elérhetőek a szoftverek.
  • Gyors telepítés – A szoftver telepítése és konfigurálása viszonylag zökkenőmentes folyamat. Vállalkozása a beszerzést követő rövid időn belül elkezdheti használni a szoftvert.
  • Alacsonyabb műszaki szakértelem szükséges – Mivel a főbb szoftverek testreszabásának korlátozott lehetőségei vannak, nincs szükség a vállalati IT-infrastruktúra jelentős módosítására a szoftver működésének fenntartásához.

Hátrányok

  • Hiányzó funkciók – A mainstream szoftverek általában túlterheltek olyan funkciókkal, amelyek nem relevánsak az Ön vállalkozása szempontjából, de ez nem jelenti azt, hogy a funkciókban ne lehetnek hiányosságok. Előfordulhat, hogy a készen kapható termék nem illeszkedik a munkafolyamathoz, vagy egyszerűen hiányzik a szükséges funkciókészlet.
  • Licencdíjak – Bár a beszerzés kezdeti költsége alacsonyabb lehet, a több rendszeren való használat licencdíjai meglehetősen megdrágíthatják. A dobozos szoftver használatának éves költségei meglehetősen magasak lehetnek.
  • Felügyelt IT-támogatási szolgáltatások – Az IT-támogató csapatának hosszabb ideig tart a problémák elhárítása a szoftver „falazott” jellege és a forráskód nyilvános elérhetőségének hiánya miatt.

Mi az az egyedi szoftver?

Az egyedi szoftvereket egy informatikai szolgáltató cég késziti el a vállalkozás egyedi igényeihez igazítva. Úgy tervezik meg, hogy zökkenőmentesen illeszkedjen vállalata informatikai infrastruktúrájához, és megfeleljen az Ön egyedi igényeinek.

Vállalkozása tud hasznot húzni egy olyan egyedi megoldásból, amely jobban illeszkedik a munkafolyamatához?

Előnyök

  • Fokozott termelékenység – Mivel az egyéni szoftvereket az Ön szervezetéhez és munkafolyamataihoz tervezték, megkönnyítheti a folyamatokat, felgyorsíthatja a feladatokat, és szorosabb együttműködést tesz lehetővé a csapattagok között.
  • Funkciók hozzáadása – Közvetlenül a szoftverfejlesztővel egyeztethetünk a funkciók és szolgáltatások hozzáadásáról. Ezenkívül nem kell erőtlenül várnia egy nagy szoftvercég szabálytalan szolgáltatásfrissítéseire.
  • Költséghatékony – Bár az egyedi szoftverek kezdeti befektetése több, mint a dobozos szoftverek esetében, egy egyedi megoldással a vállalkozás óriásit takaríthat meg a licencdíjak terén. A felhasználók számának növekedésével az egyedi szoftverek sokkal jobb értéket fognak kínálni.
  • Képzés és támogatás – A csapatot közvetlenül a fejlesztők képezik ki. A képzési kézikönyveket és anyagokat az Ön használati esetéhez szabjuk, és sokkal relevánsabbak az Ön vállalkozása szempontjából.

Hátrányok

  • Előzetes költség – A kezdeti befektetés egy egyedi szoftver esetén magasabb, mint egy dobozos szoftver esetén. Kérjen mindenre kiterjedő árat a szoftverfejlesztésre, -támogatásra és -karbantartásra, hogy tájékozott költségelemzést végezhessen, összehasonlítva a dobozos szoftverekkel.
  • A funkciók módosítása számlázható – A szolgáltatás frissítéseinek és módosításainak kérése fizetős lehet; és a szoftver havi karbantartási díja is plusz költséget eredményezhet,  amelyet előzetesen meg kell beszélni a fejlesztővel.
  • A fejlesztőre való támaszkodás – Ha a fejlesztő nem fektet be saját erőforrásaiba, az a szoftver összeférhetetlenné válását okozhatja a piacon lévő modern technológiákkal szemben. Feltétlenül kérdezze meg, hogyan lesz támogatott a szoftver az elkövetkező években.
  • A közösségi támogatás hiánya – Mivel a szoftver korlátozott felhasználói bázissal rendelkezik, nem lesz közösségi támogatás, és kevés az önsegítés lehetősége. A szerződés aláírása előtt állítsa be azt az elvárást, hogy világos és alapos dokumentációra van szüksége, például végfelhasználói útmutatóra és alapvető hibaelhárítási eljárásokra.